[Oprindeligt publiceret af Forsvarsakademiet]

Systemet kaldes ONLINE MØDE – du finder linket øverst på siden når du er logget ind i Campus.

Det er Moderniseringsstyrelsen som er ansvarlig for driften af systemet og således også dem som udgiver vejledninger m.v. til systemet. Alle som har adgang til Campus, kan oprette mødetDu kan finde disse vejledninger på Campus hjemmesiden info-campus.dk. Der er netop udgivet nogle videovejledninger der kan hjælpe dig i gang med ONLINE MØDE. Du finder link til video-vejledningerne her!

Classroom

En anden version af ONLINE MØDE, er en online undervisningsaktivitet (Classroom), som udover de muligheder der er i ONLINE MØDE også giver mulighed for at anvende grupperum, således at deltagerne kan arbejde i grupper uden at skulle forlade selve mødet.

For at kunne oprette en Classroom aktivitet skal du være katalogadministrator i Campus. Da det ikke er "bare lige" at oprette en aktivitet, så bør du gennemføre et kursus inden du går i gang. Moderniseringsstyrelsens afholder disse kurser, som er af en dags varighed. Der er planlagt 2 kurser i København og 1 i Jylland. Der er ikke sat dato på det i Jylland. Kurserne i Københavnsområdet kan du læse mere om via nedenstående links (kræver login til Campus)

12. Maj 2016 i København: Læs mere og tilmeld dig her
26. Maj 2016 i København: Læs mere og tilmeld dig her

Kurset er målrettet til administratorer der skal oprette almindelige kursusaktiviteterr, men principperne er stort set de samme. Moderniseringsstyrelsen har lovet at hvis vi har deltagere der skal bruge til det online-aktiviteter, så vil de også undervise i den del.

Hvis du ikke er tildelt rollen Katalogadministrator kan du oprette en supportsag på FELS Support.

Du kan holde dig orienteret om kommende kursusaktiviteter m.v. på www.info-campus.dk under punktet "Kommende arrangementer"